چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ عاصم 
سلام. من خيلي دوست داشتم در مورد دليل حرام بودن موسيقي بدونم تا اون رو روي يه کاغذ تايپ کرده و سوار هر تاکسي که مي شوم به راننده بدهم. و هر کسي که اين سوال رو پرسيد جوابش رو بدونم. خيلي ممنونم. خدا خيرتان بدهد. در ضمن از قسمت نظرات هم تونستم کمک بگيرم. 
+ نينا 
سلام.من همه نوع موسيقي تجربه کردم و الان بعد از گذشت سالها توان تجزيه و تحليل پيدا کردم.الان تازه با عمق وجود ميفهمم که اسلام دين خردمندي است.به شدت موزيک هاي بي محتوا را رد ميکنم.حتي موسيقي با کلام.موسيقي کلاسيک نوعي علم است و نه صرفا موسيقي.باخ ميگويد:هدف اصلي در موسيقي بايد بيان جلال و عظمت خداوند باشد.و به همين ترتيب بتهون و بسياري از بزرگان موسيقي.اين موسيقي با کنه الهي ما اميخته است و به ما ارامش و نظم ميدهد.الان من به جايي رسيدم که اگر در مجلسي موسيقي غنا بشنوم نه تنها خوشم نمي ايد بلکه حالم به هم ميخورد. خيلي دوست دارم همه از تاثير و کارکرد موسيقي بر ذهن و جسم و روح اطلاع پيدا کنند.من از زماني که موسيقي کلاسيک غربي راشناختم به تدريج ارامش زيادي پيدا کردم حس زيبايي شناختي در من به حد کمال رسيد مدت هاست که قران ميخوانم هر شب و درک عظمت و زيبايي ان اشک هاي من را جاري ميسازد.و متعجب ميشوم از اينکه چرا قبلا اينهمه زيبايي عظيم و اعجاز را در قران ان طور که بايد حس و درک نميکردم.بتهون زيبايي و عظمت هستي و افرينش را با موسيقي بيان کرد.اين ها در گوشش فرياد ميکشيدند و او بايد انها را به نحوي بيان ميکرد ادراکات سهمگين او در قالب کلام نميگنجيد و چه بياني رساتر از موسيقي.
+ حميرا 

با شما موافقم. اما خب پس اين آهنگ هايي كه در تلويزيون و راديو پخش مي شه چي؟ اشعار حافظ خيلي هاش بصورت موسيقي در اومده. يعني شما مي خواين بگين كه حافظ مشكل اخلاقي داشته؟

در مورد آهنگ هايي كه براي انقلاب و ميهنه چي؟ يعني اونام حرامن؟ البته مي دونم كه نبايد بهشون معتاد بشيم ولي دنيا كه بدون شعر و آهنگ نمي شه، مي شه؟

+ رضا 

باتشكر از توضيحات خوب شما. من كاملا مطالب شما را قبول دارم.زيرا در زندگي شخصي خودم اثار بد موسيقي را تجربه كردم. روزي كه تمام نوارها و سي دي هاي موسيقي را دور ريختم بعد از مدتي به آرامش و لذتي رسيده ام كه حاضر نيستم كه با هيچ چيز آن را عوض كنم.

به طور كلي هر چيزي كه ياد خدا را از ذهن آدمي دور كند موجب خسران آدمي در دنيا و آخرت ميباشد. باز هم از شما و توضحيات خوب شما تشكر ميكنم.

سلام بر شما استاد عزيز و بسيار گرامي .

من يك معلول قطع نخاع هستم

با توجه به آيات قرآن و جسم معلولان نخاعي كه كنترل ادرار و مدفوع و توانايي جنسي ندارند تكليف نماز خواندن و روزه گرفتن و رعايت محرم و نامحرم براي نخاعي ها چيست

زياد مزاحم نميشم .

اميدوارم كه هميشه سلامت و شاداب باشيد

به همه با صداي بلند سلام كنيد

http://iran.special.ir

آشنايي با يك معلول قطع نخاع

IRANnikpendar@hotmail.com

پاسخ

سلام دوست گراميپاسخ شما را به صورت ايميل فرستادم

سلام

ببين عموجان...بايد ديد موسيقي را كي ساخته تا در موردش قضاوت كرد.

مثلا اگر كارهاي پاپ داخل كشور باشد توصيه مي كنم كه يك كيسه نايلون براي وقتي حالتان بهم خورد كنار دستتان باشد

اگر هم الكترونيك هاي خارجي باشد بايد خودتان را با طناب به صندلي ببنديد تا از توهم غش نكنيد

اين وسط تنها نوعي از موزيك كه به انسان قدرت و هوش و ظرافت و دانش مي بخشد نت ها و ملودي هاي استاد سياوش قميشي است

توصيه من اين است كه به سايت استاد رفته وترانه تصور كن از آلبوم روزهاي بي خاطره را گوش كنيد.

بعدش حتما يك وبلاگ براي تفسير همين يك ترانه خواهيد ساخت!

http://www.siavashghomayshi.com

پاسخ

سلامببين دوست عزيز اگر از کسي ديگه يا جاي ديگه ناراحتي، به من ارتباطي ندارهمن در اين جا نظر اسلام راجع به موسيقي ذکر کردمف اگر نقد يا اشکالي داريد استفاده مي کنم

با سلام و تشكر از ضحمات شما و با آرزوي توفيق روز افزون براي شما از قادر متعال

مي خواستم بگويم اگر در بيان جوابتان از سخن ائمه عليهم السلام استناداتي بيان مي نموديد بسيار بهتر و قابل درك تر مي بود با تشكر.

پاسخ

سلامممنون از نظر شما